Pomůže nová grafika omladit Primu?
Výsledek práce přes prázdniny překonal veškeré naše očekávání a v září už bylo hotovo,
začal včerejší tiskovou konferenci výkonný ředitel televize Prima Petr Chajda. Důvod, proč s novou grafikou přichází Prima až teď, je prostý. Neměli
jsme dostatek obsahu, kterým bychom tuto změnu podpořili. Pokud
vyjíždíte s tak významnou změnou, nejde pouze o logo, ale veškerou
grafiku, tak ji musíte podpořit novým obsahem. Kdybychom s tímto
vyrukovali dříve, tak by se to absolutně míjelo účinkem, protože obsah
a forma musí jít společně,
dodal Chajda.
Ředitel marketingu televize Prima Jan Müller
prozradil, že na počátku byly před vedením Primy tři varianty, kde
udělat grafiku. První byla tzv. In House, tzn., že jejím autorem by
byla sama Prima, lokální tendr (účastnily by se ho firmy z Česka), nebo
mezinárodní. Komerční dvojka nakonec zvolila třetí možnost. Myslíme
si, že je to natolik závažná věc, že jsme ji chtěli svěřit do rukou
profesionálů. Ne, že bychom si mysleli, že v Čechách neexistují
talentovaní a šikovní lidé a technologie, ale nemají se na čem učit a
také jim chybí dostatek zkušeností. Je to záležitost, která se časem
změní, ale v tuto chvíli jsme nechtěli nic riskovat, a proto jsme
udělali mezinárodní tendr, do kterého jsme pozvali prestižní studia,
konstatoval Müller.
Mezi uchazeči o tendr na nový vizuál Primy se přihlásily např. anglické studio Spin, německé United Senses a francouzské Dream On. Vznikla tak silná čtveřice mezinárodních studií, která mají za sebou práci pro mnoho evropských televizí. Ten ještě doplnila televize o dvojici studií ze Slovenska. Vítězem se stalo francouzské studio Dream On, které vyhrálo poměrně jednoznačně. Předvedli
zcela nejlepší práci. Bylo to čisté, moderní, jednoduché a silné řešení
a jako jediným se jim podařilo najít originální koncept, kdy je
propojeno logo se zbytkem televizní grafiky,
zhodnotil výsledek
ředitel marketingu Primy. Podle něj jde o podstatnou věc, protože se
často stává, že televize má sice hezké logo, ale to působí jen jako
samolepka, a grafika s ním není propojena.
"Francouzi nám dali do ruky logo, které funguje podobně jako
knížka. Můžete jí kamkoliv položit, jakkoli otočit a také ji i otevřít.
To samozřejmě děláme a díky tomu nám vznikne prostor pro prezentaci
televize. Podobně jako když otáčíte listy, nám z ní mohou vylétávat
videa, titulky, fotky, takže je to design, který z loga vychází a opět
se do něj vrací. Dává nám obrovskou variabilitu a grafikům dal
obrovskou svobodu,"
pochválil francouzskou firmu Dream On Müller. Zároveň věří, že nová grafika bude moci na Primě fungovat několik dalších let.
Vedoucí on-air pomotion televize Pavel Jankovský
konstatoval, že Prima na svém novém logu vyzvedává především písmeno I,
kam je směřována pozornost diváka. Vysvětlil, že logo funguje v
prostoru, neustále přechází do formátu televize a jakoby se zde
zrcadlí. "Nutí člověka objevovat a poznávat,"
doplnil Jankovský. Další podstatnou změnou loga je jeho barevnost. Jde o přechod od červené k oranžové. "Ten nám pomáhá v prostorovosti a barva jakoby svítí,"
konstatoval vedoucí on-air promotion Primy. Logo je čistě informativní a jeho kvalita má spočívat právě v jednoduchosti.
Další novinkou je vytvoření barevné škály podle žánru formátů. Komerční dvojka zde tedy zavádí něco podobného, jako má konkurenční program Nova Cinema. Vedení televize se domnívá, že tak diváka jednodušeji vede programovým schématem. Grafika se spouští dnes od šesté hodiny ranní.
Vedení Primy zatím nechtělo prozradit novinky ve zpravodajství, a
jaké pořady chystá od února. Na příští týden však připravuje další
tiskovou konferenci. O 15 dní dříve nasazuje televize novou grafiku
proto, jelikož jak říká Petr Chajda, v době, kdyby se objevila až s
novým programem, je to pozdě. "Na první pohled se to zdá zvláštní,
ale my chceme promovat novou grafikou obsah. Co se týká časování, tak
to bude postupné. Zcela významných změn se Prima dočká v denním čase, a
pak i v době pozdější. Víc v tuto chvíli neprozradím,"
řekl Petr Chajda.
Prima by ráda změnami přivedla k obrazovkám mladší publikum a posílila svou značku. "Chceme
být viděni jako televize, která je aktivnější, inovativnější,
modernější a myslím, že tohle všechno dokáže nová grafika i logo
vystihnout,"
konstatoval ředitel marketingu Jan Müller. "Jedinou
věc, kterou jsme nechali ze stávajícího loga, je oranžová barva. Chtěli
jsme, aby zde byla určitá kontinuita a návaznost. V levé části loga
jsme proto nechali původní barvu a v pravé přecházíme do
oranžovo-červené,"
dodal. Logo bude umístěno v pravé části
obrazovky a bude mít transparentní bílou barvu. V průběhu
self-promotion bude barevné a divák ho najde v pravé dolní části
spojené s informací o pořadu.
Prima by se po změnách chtěla stát dvojkou na českém trhu a klepat
na „záda“ jedničce. Co se týká ceny, kterou Prima zaplatila za nový
vizuál, tak tu pochopitelně nechtělo vedení televize prozradit, ale
nejednalo se prý o žádnou extrémní částku. "Dokonce bych řekl, že
za částku, za kterou jsme dostali nový design, jsou tu schopni
zadavatelé reklamy natočit třicetisekundový reklamní spot. Je nám
jasné, že jedna věc je forma a druhá obsah, takže náběh bude postupný.
Věřím, že divák bude vnímat Primu úplně jinak než doposud,"
prohlásil Müller.